Asiakaskokemuksen mittaaminen auttaa yrityksen johtoa kehittämään liiketoimintaa sekä parantamaan laatua ja tuottavuutta.

Liiketoiminnassa tärkeiden päätösten tulisi aina perustua tietoon ja tästä syystä myös asiakaskokemuksen mittaamisella voi olla paljon vaikutusta yrityksen toimintaan. Mikäli olet kiinnostunut selvittämään asiakkaittesi ja henkilöstön kokemuksia sekä heidän suositteluhalukkuuttaan, niin sinun kannattaa tutustua kehittämämme kokemusmittauspalveluun.

Palvelumme avulla mittaat monikanavaisesti millaisia kokemuksia asiakkaalla tai henkilöstöllänne on yrityksestänne sekä heidän halukkuuttaan suositteluun. Asiakaskokemuksen mittaamiseen kehitetty Kokemusmittari sopii kaikille toimialoille ja tilanteisiin, joissa halutaan kerätä asiakaspalautetta. Kokemusmittarin avulla saatujen tulosten ja niistä johdettujen toimenpiteiden ansiosta yritys kehittää liiketoimintaansa ja parantaa kannattavuutta.

Helposti alkuun ilmaisella kokemusmittauksella

Haluamme tarjota kaikille mahdollisuuden lähteä kehittämään yrityksen toimintaa kokemusmittauksen avulla. Tämän vuoksi Kokemusmittarin perusversio on kaikille yrityksille veloitukseton. Liikkeellelähtö on myös tehty todella helpoksi – saatte meiltä valmiit tiedotteet henkilöstölle ja asiakkaille kokemusmittauksen alkaessa.

Palvelun käytön aloitus on nopeaa, jonka jälkeen Kokemusmittari integroituu saumattomaksi osaksi laskutus- tai asiakkuudenhallintajärjestelmäänne. Autamme teitä myös kaikissa kysymyksissä mitä käyttöönottoon ja mittaamiseen liittyy. Järjestelmä on ollut vuosia käytössä ja kehitämme sitä jatkuvasti.

Tutustu Kokemusmittarin ominaisuuksiin

Miten mittaaminen tapahtuu?

Rehellisten vastausten saamiseksi tarvitaan laaja otanta sekä useita kanavia. Kokemusmittari toimittaa kyselyt seuraavien kanavien kautta:

  • Email
  • Web
  • SMS
  • Linkki
  • QR-koodi

Voit myös jakaa linkkiä tai QR-koodia missä haluat: chatissa, myyntilaskussa, tuoteohjeistuksessa, esitteissä tai vaikkapa kuitissa.

Ole rehellinen ja mieti, tavoitteletko heti maksimaalista tulosta vai pyritkö asiakkaiden ja henkilöstön kanssa aidosti avoimeen vuoropuheluun siitä, mikä voisi olla vielä paremmin? Näin toimimalla tuloksetkin ovat palkitsevia. Pelkkien kehujen julkaisu ei kehitä liiketoimintaanne.

Miksi kokemuksia tulisi mitata?

Muun muassa Apple, Vattenfall, Facebook, Sodexo ja Canon keräävät palautetta toiminnastaan markkinoiden suosituimmalla Net Promoter System® -palautejärjestelmällä eli NPS:llä.

Huipputuloksia NPS-mittauksella saavat yritykset kasvavat jopa kaksi kertaa nopeammin kuin kilpailijansa. Näillä yrityksillä henkilöstö- ja asiakaskokemusmittaus on otettu mukaan myös yrityksen suorituskykymittareiksi eli KPI:ksi (key point indicator).

Asiakaskokemuksen mittaaminen auttaa yrityksen johtoa kehittämään liiketoimintaa sekä parantamaan laatua ja tuottavuutta. Kattava ja selkeä raportointi auttaa löytämään pullonkaulat ja selvittämään prosessimuutosten vaikutukset palveluketjussa.

Net Promoter, Net Promoter System, Net Promoter Score, NPS and the NPS-related emoticons are registered trademarks of Bain & Company, Inc., Fred Reichheld and Satmetrix Systems, Inc.

Aloita kokemusmittaus jo tänään

Kokemusmittarin käyttöönotto ei maksu sinulle mitään ja sen eri toiminnot voidaan räätälöidä yrityksesi kaikkiin tarpeisiin. Löydät lisätietoa Kokemusmittarin ominaisuuksista ja teknologioista Kokemusmittarin omalta sivustolta.

Lue lisää

 

Ota yhteyttä

ISE 2024